VÅRSOLEN

Kategori: NEDSKRIVNA ORD / 31 Juli, 2014 - 11:31

Kan du stanna ett tag?

Med din hand på min midja

Och dina läppar mot min nacke

Lämna mig inte

Inte ännu

Vi kan ligga här hela dagen

Titta på alla tv såpor och skratta åt världen

Och du kan säga hur finare jag är än de kända när jag frågar

Du kan hålla om mig

Och leka med mina händer

 

Jag vill inte ha dina pengar

Vill hellre ha en kyss än tusen rosor

Men om du vill kan du sjunga en sång

En gammal och bortglömd som handlar om kärlek

 

Du sätter vårsolen i eld

Häller bensin på mitt hjärta och tänder en tändsticka

 

Så sjung som om du menade det

Sjung som om du älskar mig

Fastän du inte känner så

Det förstod jag för längesen

Men kan vi låtsas för min skull

Bara håll mig nära

Med dina läppar mot min nacke

Bara stanna ett tag




Kommentera något snällt här:
Kom ihåg mig?
-

Din Blogg/ Hemsida:

Kommentar: